Re-animatie

Het jaar zonder overbodige aankopen is al lang afgelopen. Zelfs de 40 dagen zonder suiker zijn al achter de rug. En gezien ik goed ben in dingen volhouden (kuch) stierf deze blog een stille dood…

Gelukkig is het de tijd van het jaar voor wederopstandingen. De dinsdag na Pasen is daar nog niet te laat voor.

Van oud…

Shoploos

Hoe is dat nu gelopen, dat jaar zonder onnodige aankopen?

Eigenlijk vrij goed. Vooral goed dat boeken een uitzondering waren – mijn bibliotheek heeft continu honger, en geef toe: zo’n beestje moet gevoed worden. Heb ik nu meer zelfgemaakt? Dat valt mee – vooral wat kleding betreft ben ik gewoon toegekomen met wat ik al had. Zoveel kleren heb je dus eigenlijk niet nodig ;-).

Qua eten had ik het iets moeilijker – hierbij had ik liever wat vaker de handen uit de mouwen gestoken. Het blijft een goed voornemen: meer zelf maken, en minder klaargemaakte ‘rommel’.

En nu: wel, ik heb toch eens flink geshopt vorig najaar (meer omdat het nu weer mocht dan omdat het nodig was). Plan blijft om meer zelf te maken. En, last but not least, deze reuzehamster is eindelijk aan het opruimen geslagen. En aan het wegdoen. Stapje per stapje, en stuk per stuk. Kritische blik, hart van steen, en weg ermee. Nu ja, sommige dingen toch.

Conclusie: zoveel hebt ge eigenlijk allemaal niet nodig.

Suikerloos

Tegen de vastenperiode aan duikt dagen zonder vlees elk jaar weer op. Voor mij dagelijkse kost, dus doe (lees: probeer) ik het 40 dagen zonder suiker. Dat dat niet eenvoudig is wist ik al. Ook de afkickverschijnselen zijn bekend.

Het was dus weer even tandenbijten afgelopen maand. Geen chocolade, geen koekjes en ook nu weer pakjes lezen en zelf maken. But i did it! In de hoop dat ik het nu bij 1 koekje kan houden, in plaats van een hele rol.

Conclusie: suiker zit in veel-te-veel eten. En detoxen tijdens die tijd van de maand is geen goed idee.

… naar nieuw

Er werd ook wat nieuws gefabriceerd.

Waaronder Wallie.(Patroon hier te vinden)

IMAG2545

En creche Mees opende de deuren.

IMAG2564

Meet mijn toekomstig avondeten.

Ondertussen wordt de moestuin verder klaargemaakt.

Conclusie: werk aan de winkel!

 

 

Geef een reactie

